onsdag 29 oktober 2008

Brasklapp

Jag har storslagna planer inför november, som alltid. Inte för att jag har för mycket tid eller för få projekt, utan för att jag saknar den sidan av mig själv har jag bestämt mig: jag ska vara med på NaNoWriMo. Det innebär att jag under november månad tänker skriva en bok på minst 50 000 ord. Inte tänka alltför mycket på kvalitet, utan koncentrera mig på att spruta ut mig en historia i det hysteriska tempot av 1700 ord om dagen.

Med andra ord: med tanke på hur mycket som jag ska försöka klämma ur mig med början 1:a november kan jag inte garantera att jag kommer att kunna blogga speciellt regelbundet (inte för att jag gjort det hittills, men ändå). Eller så blir bloggen min tillflykt när skrivkrampen slår till, vem vet?

Hur som helst: jag har inte skrivit något längre på säkert sju-åtta år, med undantag för akademiska uppsatser. Jag har sedan länge lämnat bok-och manusformatet bakom mig för att istället bara skriva noveller och dikter, men det ska jag, i min allmänna anda av att hitta tillbaka till mig själv här i Japan, ändra på nu. Nu ska här kamikazeskrivas – önska mig lycka till!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Om du ändå kände någon med intresse för bokredigering...

Anonym sa...

Lycka till gumman! Du lär ju göra det lika bra som du gör allt annat här i livet... :) Hörs på andra sidan1

Mojo Heartbeat sa...

Mähähähä... verkar som de gjort en tävling, bara för dig.

Kick ass and chew bubblegum!

Anonym sa...

Well, lycka till ^^