fredag 3 februari 2012

Det stora genombrottet! Eller troligen inte...

Jag har fått en inbjudan att komma och prata i Hong Kong. Jag finns till och med på en affisch! Det är första gången och jag känner mig som en rockstjärna (om man tänker sig en rockstjärna för vilken tio personer är en stor publik).

Det är oklart vad Malin gör. Alltså hon är självfallet vansinnigt intresserad av att lyssna på mig prata i två timmar om 1700-talet... men trots det kanske hon väljer fri boll och lek i Hong Kong istället.

Det här är stort på ett annat sätt också. För första gången betalar jag inte för att utöva historia inom akademin, utan får betalt. Inte några mängder, och timpenningen ligger under 50-lappen, men det är tillräckligt för att äntligen gå och klippa luggen. Jag ser det som ett tydligt steg i rätt riktning. Nu kommer pengarna bara rasa in! Eller? Eller?

5 kommentarer:

Lisa sa...

TUFFT! Och vilken snygg bild...

Helena sa...

Coolt! Och ja, snygg bild! Saknar bara bylinen med (c)... :)
Massa lycka-till-kramar!

Amanda Duregård sa...

Äsch, den där luggen behöver la inte klippas. Du ser skitvuxen och forskaraktig ut på bilden. Ballt! Gött att forskarkarriären är igång, lycka till med föredraget.

Anne sa...

Duuude! Starkt jobbat, får jag bli din akademiska fangirl-groupie? :)

Jag förväntar mig (fortfarande) att vilket år som helst nu så jäklarns kommer jag få betalt i guldtackor och dubloner (såsom vi forskare förtjänar). Håller tummarna för att du är på god väg! (mot detta, minus piratresterna: http://www.cool-story.com/userfiles/pirates-gold.jpg)

Lisa sa...

Tack hörni! Och ja, bilden är bara Helenas förtjänst...