onsdag 1 februari 2012

Push and pull

Nu har det blivit månaden då jag åker hem. Det känns skönt, och konstigt. Både bra och inte bra. Jag har en väldigt speciellt situation här, där jag kan göra lite vad jag vill, när jag vill. Jag tror att jag aldrig haft så ont om inbokade dagar och deadlines, och jag trivs med det. Faktum är att jag trivs så bra med det att en del av mig oroar mig för hur det ska bli att komma hem, och möta alla samlade krav – mest från mig själv, som vanligt. Samtidigt är det utmattande att vara här (när jag väl är hemma tänker jag aldrig prata utrikiska någonsin igen). Kort sagt, det är både push och pull.

Vad jag kommer sakna är
1. Min amerikanska professor. Han är toppen! Speciellt när hörapparaten är på.
2. Att dagligen befinna mig i Asien.
3. Färska exotiska frukter som är billiga, eftersom det inte är exotiskt här utan bara... frukt.

Vad jag längtar efter
1. Er!
2. Att cykla med vinden i håret på min fina rödvita cykel.
3. Fil. Jamen allvarligt.

Inga kommentarer: