söndag 20 november 2011

Grand prix.... inte

Ytterligare ett sätt som den här stan är bisarr på, är att en gång om året förvandlas gatorna till en racingbana. Den här helgen har Macaos Grand prix just tagit slut, och jag har precis tittat på avslutningsfyrverkerierna från mitt fönster (fördel av 27e våningen). Därmed hoppas jag att man kan ta bussen igen, eller gå genom centrum.


Jag försöker ha inställningen att alltid ta chansen till nya upplevelser, att alltid göra vad jag kan när jag kan det och i synnerhet när det är något jag aldrig gjort förr. Men antingen det berodde på en helg med jobb eller att Mike just åkt, men jag var fantastiskt osugen på att tränga ihop mig med tusentals andra och svettas i den envisa värmen och fuktigheten. Tråkigt? Kanske det, men det här blir den första möjligheten här som jag medvetet missar, och det kändes också som en lättnad. Jag får åka till Monaco och se deras stads-race istället.

Inga kommentarer: